Reclamații

RECLAMAȚII ȘI GARANȚII

  1. Garanția produselor, achiziționate de cumpărător de la vânzător în formă electronică de pe website-ul magazinului online, este de 24 de luni în conformitate cu legislația în vigoare (art 620 (1) din Legea 40/1964). În cazul în care producătorul oferă o garanție mai mare decât garanția legală, atunci este valabilă aceasta.
  2. Perioada de garanție intră în vigoare la data la care au fost primite bunurile de către cumpărător.
  3. Cumpărătorul este obligat să înregistreze o reclamație conform articolului 18 (10) Legea 250/2017 iar vânzătorul poate respinge reclamația doar în primele 12 luni de la achiziționare, în baza evaluării profesionale! (Articol 18.6 din aceeași Lege).
    1. Dacă cumpărătorul a înaintat o reclamație în primele 12 luni de la încheierea contractului, vânzătorul poate respinge solicitarea doar în baza evaluării profesionale, indiferent de rezultat, vânzătorul suportă toate costurile. Evaluarea profesională este comunicarea unui expert sau părerea unei persoane autorizate sau acreditate, sau părerea unei persoane autorizate de producător să efectueze cercetări pentru invocarea garanției (serviciu autorizat).
    2. Dacă cumpărătorul a înaintat reclamația după 12 luni de la încheierea contractului de vânzare – cumpărare iar vânzătorul a respins –o, persoana care a procesat reclamația, este obligată să indice în documentul referitor la rezolvarea reclamației și persoana căreia i se poate adresa cumpărătorul și căreia poate să – i trimită bunurile pentru o evaluare profesională. Dacă cumpărătorul demonstrează vina vânzătorului cu privire la produsul defect reclamat, poate înainta reclamația a doua oară, perioada de garanție nu scade în acest timp. Vânzătorul este obligat să ramburseze toate costurile evaluărilor bunurilor cât și orice alt cost relaționat evaluării în 14 zile de la înaintarea reclamației.
  4. Evaluarea defectelor mărfurilor se face în conformitate cu reglementările, standardele și prevederile companiei și nu sunt în contradicție cu legislația juridică valabilă în Republica Slovacă. În cazul unei daune reparabile, cumpărătorul are dreptul de a i se repara produsul în mod gratuit, la timp și corespunzător. Vânzătorul decide modul de reparare și eliminare a defectului, fără întârziere. În cazul unei daune ireparabile care împiedică utilizarea corectă a produsului pentru scopul dat, cumpărătorul are dreptul fie să i se schimbe bunul, fie să se retragă din contract (rambursarea banilor). În cazul în care există cel puțin trei defecte reparabile diferite în același timp și fiecare din ele împiedică utilizarea corectă a produsului, cumpărătorul are dreptul să aleagă între schimb de marfă sau rambursare. Același lucru se aplică și în cazul în care același defect se produce pentru a treia oară în timpul perioadei de garanție.
  5. Garanția nu este valabilă în cazul defectelor cauzate de utilizarea incorectă și necorespunzătoare a produselor sau în urma purtării acestora.
  6. Vânzătorul nu este responsabil de următoarele:
    1. Dacă cumpărătorul nu și-a exercitat dreptul de reclamație a produsului defect înainte de încheierea perioadei de garanție
    2. Dacă defectul este mecanic cauzat de cumpărător,
    3. Dacă defectul este cauzat utilizând bunurile în condiții care prin, umiditatea și intensitatea lor, afectează mecanic și chimic bunurile, mediul nefiind propice pentru acestea,
    4. Dacă defectul este cauzat de o utilizare neprofesională sau din neglijență.
    5. Dacă defectul este cauzat datorită exercitării unei forțe asupra produsului, sau folosind bunurile contrar indicațiilor din documentație sau principiilor generale a bunului sens al folosirii bunurilor,
    6. Dacă defectul a fost provocat de evenimente ireversibile și/sau neprevăzute,
    7. Dacă defectul a fost cauzat de distrugere accidentală și deteriorare accidentală,
    8. Dacă defectul a fost cauzat de intervenții neprofesionale, deterioare din cauza umezelii.
  7. În caz de deteriorare evidentă a coletului în timpul transportului, cumpărătorul este sfătuit să nu accepte marfa.

    O înregistrare a tipului de deteriorare a coletului în timpul transportului este făcută de transportator la cererea cumpărătorului.

    Condițiile pentru depunerea unei reclamații includ depunerea unei cereri pentru bunuri în perioada de garanție și dovada achiziției furnizate de consumator.

    Cumpărătorul este sfătuit să examineze bunurile livrate și să verifice cantitatea livrată, produsele sau orice defecte evidente ale bunurilor. Orice incompletitudine a livrării sau schimbului de bunuri poate fi informată de către cumpărător vânzătorului imediat după primirea bunurilor. În caz contrar, livrarea va fi considerată completă și fără defecte.
  8. Vânzătorul este obligat să elibereze un document scris cumpărătorului în persoană, prin poștă sau prin mesaj electronic, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data revendicării.Vânzătorul va notifica cumpărătorul prin telefon sau e-mail cu privire la procedură imediat ce a luat sfârșit cercetarea reclamației și la final va primi, împreună cu bunurile, prin e-mail un document cu soluționarea cererii.
  9. Ne puteți informa referitor la o reclamație prin: e-mail la info@freddystore.ro, telefon +40741 085 175 sau prin poștă către adresa noastră:  
    KNH Slovakia
    Strada Anghel I. Saligny 40
    417498, jud. Bihor, ORADEA, România
  10.  În cazul în care se returnează bunurile defecte, coletul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
    1. Bunurile trebuie să fie ambalate corespunzător. Atunci când bunurile sunt returnate, vânzătorul nu este responsabil de pierderea bunurilor pânâ când acestea ajung la destinație – este obligația cumpărătorului să ambaleze coletul în așa fel încât să prevină orice daună sau pierdere.
    2. Dacă bunurile sunt trimise cu plată la livrare, acesta nu va fi ridicat.
    3. Vânzătorul recomandă să se atașeze o copie după factură și motivul solicitării, astfel se poate grăbi procesul de retur
  11. După primirea reclamației, vânzătorul va notifica cumpărătorul prin e-mail de primirea coletului.
  12. Procedeul de retur ia ființă în momentul în care bunurile au ajuns la vânzător și s-a constatat că sunt îndeplinite toate condițiile:
    1. Notificarea referitor la reclamație a ajuns la vânzător (prin e-mail sau poștă)
    2. Bunurile menționate în reclamație au fost livrate vânzătorului
  13. Vânzătorul este obligat să soluționeze reclamația și să finalizeze procedeul în unul dintre modurile următoare:
    1. Să returneze bunurile reparate,
    2. Să ramburseze prețul de achiziție
    3. Să plătească reducerea adecvată din prețul bunurilor.
    4. Prin notificare scrisă pentru a înștiința de cele menționate mai sus
    5. Menționând în scris motivele respingerii reclamației (dacă reclamația nu a fost soluționată într-o manieră pozitivă, bunurile vor fi trimise înapoi cumpărătorului împreună cu motivul pentru care reclamația a fost respinsă).
  14. La o reclamație pentru bunuri defecte, vânzătorul va proceda după cum urmează:
    1. În cazul unui defect care se poate repara: repară bunurile sau le schimbă cu unele noi de același tip.
    2. În cazul unui defect ireparabil: schimbă bunurile cu un alt model la același preț sau unul similar.
    3. În cazul unui defect ireparabil, dacă cumpărătorul nu va alege alte bunuri, vânzătorul va rambursa suma.
  15. Atunci când se reclamă bunuri defecte, cumpărătorul nu va plăti taxa de transport pentru retrimiterea acestora.
  16. Procedeul de retur nu poate dura mai mult de 30 de zile de la data primirii bunurilor, soluționarea reclamației se face în 30 de zile. Vânzătorul soluționează reclamațiile în ordinea primită în cel mai scurt timp posibil.
  17. Prin cursul legii nr. 391/2015 Coll. privind soluționarea alternativă a litigiilor pentru litigiile consumatorilor valabile de la 1 februarie 2016, consumatorul are dreptul să apeleze la sistemul de soluționare alternativă a litigiilor (denumit în continuare ADR). Mai multe informații despre ADR pot fi găsite pe site-ul Ministerului Economiei din Republica Slovacă https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi precum și o listă de entități care se adresează ADR https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1